woensdag 22 september 2010

Hoe doe je dat met de hamburgers?

"En wat nou als je kind een hamburger wil?" Tsja, die vraag is aan ons al vaak gesteld. Zelfs al voor we kinderen hadden! Richard en ik leerden elkaar kennen in 2004, een jaar later werden we een stelletje. Samen uit eten gaan is nooit een probleem geweest, want we hebben vrijwel dezelfde smaak en zijn beide vegetariĆ«r. Richard is inmiddels alweer ruim twintig jaar vegetariĆ«r, hij eet al sinds halverwege de basisschool geen dieren meer. Zelf ben ik daarmee gestopt in de puberteit, nu alweer 13 jaar geleden.
Daarom is er nooit een discussie geweest over wat onze kinderen gingen eten. Geen vlees, geen vis, geen gevogelte, maar wel eieren, melk en kaas. Hetzelfde als papa en mama, net zoals in een 'gewoon gezin'.

Koken is een van mijn grootste hobby's en ook Richard vindt het leuk om in de keuken te staan. Het enige nadeel van uitgebreid koken uit een kookboek vind ik dat het meestal zo duur is. Neem een snufje van dit en drie druppels van dat en voor je het weet heb je je kar vol ingredienten, die daarna staan te verstoffen in de kast. Zonde! Daarom kook ik graag voordelig, eenvoudig, gezond en vooral vegetarisch. Het leek me leuk mijn kookbevindingen op een blog te delen. Dit als aanvulling op mijn blogs 'thuis met kinderen' en 'vieren met kinderen'. Allemaal bedoeld om andere mensen inspiratie op te laten doen, net zoals ik zelf graag inspiratie opdoe in boeken, bladen, op internet en bij vriendinnen.

Nog even over die hamburger. Wanneer mijn kinderen heel graag een hamburger willen, dan bak ik er gewoon een voor ze. Een vegaburger wel te verstaan. En tegen de tijd dat ze zakgeld krijgen en kunnen fietsen, is de MacDonalds snel genoeg zelf gevonden. Met andere woorden, wanneer ze daar oud genoeg voor zijn mogen ze hun eigen keuzes maken, tot die tijd is het net als met alle andere dingen bij het opvoeden; wij beslissen wat wij vinden wat het beste voor ze is. In dit geval, vegetarisch eten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten