zaterdag 29 januari 2011

Boterham-pizza bij de soep

Vandaag zijn we op een heel gezellig kinderfeestje geweest. Resultaat; laat thuis, kinderen moe en weinig eetlust. De oplossing; soep met boterham-pizza. Nodig voor twee kinderen; restje soep uit de vriezer of desnoods 1 zakje cup-a-soup, twee boterhammen, (geraspte) kaas, Provençaalse kruiden en een half blikje tomatenpuree. Zelf kies ik altijd voor 30+ kaas die ik zelf rasp met mijn (van Sinterklaas gekregen) raspje. Dit is voordeliger, zuiniger en minder vet.

Zet de oven op voorverwarmen op 220 graden. Besmeer de boterhammen met een laagje tomatenpuree. Zelf gebruik ik bij voorkeur bruinbrood met sesamzaad. Dat is een goede vleesvervanger en wordt lekker knapperig in de oven. Rasp er vervolgens wat kaas op en strooi er per boterham een halve theelepel kruiden over. Heb je die Provençaalse kruiden niet in huis, vervang dan door wat basilicum en oregano.
Vervolgens gaan de boterhammen tien minuten in de oven, tot de kaas gesmolten is.

Ondertussen maak je de cup-a-soup, of warm je de soep uit de vriezer op. 

Als de broodjes klaar zijn, snijd je ze een keertje schuin door, zodat je twee driehoeken krijgt. Voor jongere kids daarna nog eens, zodat je dan vier kleinere driehoekjes hebt.
Wel even goed laten afkoelen en dan serveren met het soepje.

Boterham met pizzabeleg!

1 opmerking:

  1. Ziet er heel erg lekker uit!
    Ik ga ze zeker ook maken thnx voor dit artikel!
    xx


    ps: ik ga er ook wat stukjes ui en paprika bijdoen en tonijn. Lijkt mij ook een lekkere combi

    BeantwoordenVerwijderen